jueves, 23 de febrero de 2012

La langosta de la discordia (III)

Seguimos con la polémica de la langosta. Esta vez, respuesta a la respuesta de don Armand de Fluvià por el autor de la primera carta.


La famosa llagosta

Cartas | 07/10/2011 - 03:31h 

Joan Escalona 

Cassà de la Selva

Principio del formulario
Final del formulario
Reconec que em vaig passar una mica en redactar la meva primera carta (3/X/2011). Demano disculpes a les persones que s'hagin sentit ofeses. Però per altra banda estic content, perquè mai de la vida hagués pensat rebre una resposta del senyor Armand de Fluvià, que segurament és la màxima autoritat sobre l'heràldica a Catalunya... encara que sigui per donar-me una bona clatellada.

Per la seva resposta, suposo que deu haver assessorat l'Ajuntament de la Llagosta a l'hora de confeccionar l'escut, i li deu haver sabut molt greu la meva primera carta.

Per altra banda, mai he volgut donar-me-les de savi, sinó donar una opinió que no és només la meva. Continuo creient, dintre de la meva ignorància, que això de l'escut és una cosa molt seriosa, que s'hauria d'intentar que durés per sempre i que, per tant, s'haurien de buscar les vertaderes arrels. Si el nom ve del llatí lacustaria,crec, com altres amics meus, que s'hauria d'anar per aquest camí. Per altra banda, com "que rectificar és de savis", reitero les meves disculpes més sinceres.

Cordialment,

La famosa langosta

Cartas | 07/10/2011 - 03:31h 

Joan Escalona 

Cassà de la Selva

Reconozco que me pasé un poco al redactar mi primera carta (03/X/2011). Pido disculpas a las personas que se hayan sentido ofendías. Pero por otro lado estoy contento, porque nunca en la vida hubiera pensado recibir una respuesta del señor Armand de Fluvià, que seguramente es la máxima autoridad sobre heráldica en Cataluña…aunque sea para darme una buena bofetada.

Por su respuesta, supongo que debe haber asesorado al Ayuntamiento de la Llagosta a la hora de confeccionar el escudo, y debe haberle sabido muy mal mi primera carta. 

Por otro lado, nunca he querido dármelas de sabio, sino dar una opinión que no es sólo mia. Continuo creyendo, dentro de mi ignorancia, que esto del escudo es una cosa muy seria, que habría que intentar que durase para siempre y que, por lo tanto, se tendrían que buscar las verdaderas raíces. Si el nombre viene del latín lacustaria, creo, como otros amigos mios, que se tendría que ir por este camino. Por otro lado, como “rectificar es de sabios”, reitero mis disculpas más sinceras.

Cordialmente,